
Co robić w przypadku konieczności zgłoszenia reklamacji materaca?
Producentem materacy oferowanych przez sklep jest: PPUH ANIMAR Marian Szczęsny. Olszowa, ul. Kryształowa 21, 63-600 Kępno, ODDZIAŁ: Kępno, ul. Młyńska 14, NIP: 6190012787 REGON 250346970.
Producent udziela 2-letniej gwarancji na materac na zasadzie rękojmi.
Materac po wyjęciu z opakowania potrzebuje do 24 godzin na przyjęcie właściwych parametrów. Gdy po upływie 24 godzin stwierdzisz wadę:
1. Wykonaj zdjęcie widocznych wad. Producent wymaga zdjęcia nawet w sytuacji wystąpienia wad niewidocznych, np. gdy rozmiar materaca jest niezgodny z zamówieniem. W tej sytuacji trzeba przyłożyć metrówkę do materaca i pokazać na zdjęciu wykonany pomiar.
2. Zdjęcie wyślij na adres: reklamacje@laksystem.pl. Podaj w zgłoszeniu:
- numer zamówienia,
- datę otrzymania przesyłki
- datę rozpakowania przesyłki
3. Najpóźniej do 24 godzin reklamację wyślemy do producenta, który (zgodnie z obowiązującymi przepisami) ma czas 14 dni na jej rozpatrzenie. W praktyce to ok. 3-4 dni.
4. O decyzji powiadomimy Cię niezwłocznie. Gdy reklamacja zostanie uznana:
- Producent zorganizuje odbiór materaca w ok. 5 dni roboczych od wydania decyzji. Uwaga: prosimy nie rolować ręcznie produktu, ani nie zaginać. Materac musi pozostać w formie bryły po rozwinięciu. Należy zabezpieczyć pokrowiec materaca folią, najlepiej oryginalną, w której był fabrycznie pakowany. W sytuacji, gdy producent podejmie decyzję o naprawie, pokrowiec nie będzie wymieniany, dlatego należy dobrze zabezpieczyć go do transportu.
- Kierowca powiadomi Cię o planowanym dniu odbioru materaca.
- Materac po naprawie lub wymianie zostanie wysłany w formie rolowanej odrębną przesyłką i w innym terminie. Oznacza to, że producent nie organizuje odbioru i dostawy w tym samym dniu.
- O ponownej wysyłce powiadomimy Cię.
- Dostawa po reklamacji nie obejmuje usługi wniesienia.
Co robić w przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy kupna materaca?
Pamiętaj,
5. Wszelkie koszty transportu zwrotnego pokrywa Kupujący
6. Zwrotowi nie podlega materac wykonany w rozmiarze nietypowym, czyli na długość inną niż 200 cm oraz, gdy nabywcą jest firma (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) KC.
7. Zgłoszenie dyspozycji zwrotu możliwe jest w terminie do 14 dni licząc od dnia przyjęcia przesyłki. Po tym terminie zwrot nie będzie możliwy.
8. Do czasu zgłoszenia zwrotu możesz użytkować materac w celu sprawdzenia, ale materac musi zostać zapakowany do zwrotu w oryginalną folię producenta w formie nierolowanej, chyba, że nie był rozpakowywany.
Materac nie spełnił Twoich oczekiwań, chcesz go zwrócić i spełniasz powyższe warunki. Zrób tak:
9. Wyślij zgłoszenie na adres: reklamacje@laksystem.pl . Podaj numer zamówienia oraz numer rachunku bankowego do zwrotu.
10. Zaczekaj do 24 godzin na potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
11. Zapakuj materac w oryginalną folię producenta - to warunek dokonania zwrotu
12. Odeślij lub zawieź na adres: Lak System Paweł Drożdż - magazyn zwrotów, Lubiechowa, ul. Długa 20, 59-540 Lubiechowa
13. Dbamy o Twój komfort, dlatego możemy zorganizować transport zwrotny i wysłać kierowcę. Koszt zależny od gabarytów + 50 zł za przygotowanie. Wskaż w mailu którą formę preferujesz - samodzielny zwrot lub organizowany przez nas - sprzedawcę.
14. Przesyłka musi zostać wydana kierowcy w terminie do 14 dni od momentu zgłoszenia zwrotu.
15. Przelew środków po rozliczeniu zamówienia zostanie dokonany niezwłocznie po otrzymania przesyłki.